Turne in freeride smuči
Turne in freeride smuči
V zadnjih letih trend narekuje širine turnih smuči nekje med 80 in 105 pod smučarskih čevljem. Smuči so postale lažje, bolj vsestranske in bolj plovne v pršiču oz. celem snegu.
Tako kot po spolu danes turne smuči lahko razdelimo približno na sledeče kategorije:
- »Speed-up« turne smuči
- Klasične in alpinistične turne smuči
- »All-mountain« turne smuči
- »Freetouring« in
- »Freeride« turne smuči
»Speed-up« turne smuči (širina pod čevljem 70-95mm) so namenjene vsem, ki na prvo mesto postavljajo hitro in agilno vzpenjanje. Večji poudarek je na nizki teži, mobilnosti in hitremu vzpenjanju, še vedno pa takšne smuči ostajajo dobro vodljive in stabilne na spustih.
Klasične in alpinistične turne smuči (širina pod čevljem 85-95mm) so vsestranske in agilne turne smuči, ki omogočajo dokaj lahkotno in hitro vzpenjanje, do izraza pa pridejo predvsem na najzahtevnejših terenih. So bolj toge in nudijo odlično oporo tudi na najbolj strmih in tehničnih terenih.
»All Mountain« turne smuči (90-100mm pod nogo) so odlična izbira za vse tiste, ki preprosto želijo odzivne in zanesljive smuči v vseh snežnih pogojih in na najširšem spektru snežnih podlag. Naj bo to turno smučarski pobeg, karvanje po urejeni podlagi ali lovljenje pršiča. Seveda so smuči na račun boljše vodljivosti in stabilnosti nekoliko težje od klasičnih turnih smuči.
»Freetouring« turne smuči bodo s svojo vsestranskostjo navdušile predvsem najzahtevnejše turne smučarje, ki svoje užitke iščejo bodisi na strmih in tehničnih terenih ali pri lovljenju prvovrstnega pršiča (nekje med 100-110mm pod nogo). Pri širini nad 100mm pod čevljem še vedno veljajo za sorazmerno lahke in okretne turne smuči, ki svoj pravi karakter pokažejo pri večjih hitrostih in daljših zavojih.
»Freeride« in »Big Mountain« turne smuči (pod čevljem med 95 in 120mm) so prva izbira za vse, ki največ užitka iščejo v lovljenju globokega pršiča oz. novozapadlega snega. Kljub širini sorazmerno lahke in igrive med drevesi in izredno odzivne in stabilne smuči na odprtih pobočjih in ob največjih hitrostih.